GRUPA KAPITAŁOWA GETIN NOBLE BANK S.A.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Banku i Grupy za 2020 rok
29
W lutym 2020 roku, Bank dodał do oferty marketu ubezpieczeniowego kolejne ubezpieczenie– ubezpieczenie nieruchomości
Mój Bezpieczny Dom. Przedmiotem ubezpieczenia Mój Bezpieczny Dom może być mienie, budynki gospodarcze, obiekty
małej architektury oraz ruchomości domowe. Ubezpieczenie może objąć również takie ryzyka, jak (OC) w życiu prywatnym,
wynajmującego lub lokatora, utratę czynszu, Home Assistance, Assistance dla zwierząt, Assistance rowerowe oraz pomoc
prawną i podatkową.
Bankowość korporacyjna
Klienci
Getin Noble Bank S.A. prowadzi aktywną działalność w obszarze MŚP oraz podmiotów sektora finansów publicznych,
wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych, jak również deweloperów, oferując szeroki wachlarz produktów i usług finansowych
dostosowywanych do zmieniającej się koniunktury gospodarczej kraju.
Bank obsługuje 6 podstawowych grup klientów firmowych. O przynależności klienta firmowego do danego segmentu
decyduje m.in. rodzaj posiadanych produktów i forma prawna, zgodnie z poniższymi definicjami:
− Segment portfelowy – osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, w tym wspólnicy spółek cywilnych, rolnicy
indywidualni, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej przedsiębiorstwa,
posiadający czynny produkt w Banku, zaangażowanie kredytowe lub produkty depozytowe powyżej określonych wartości;
− Segment samochodowy – Klienci posiadający kredyt samochodowy lub wierzytelności leasingowe na rzecz spółek
współpracujących z Bankiem;
− Segment specjalny – Klienci firmowi prowadzący działalność w szeroko rozumianym obszarze nieruchomości m.in.
realizujący budowę nieruchomości na sprzedaż, realizujący budowę i inwestycje w nieruchomości dochodowe lub
przeprowadzający zakup gruntów inwestycyjnych, Klienci z jednostek sektora finansów publicznych, Klienci firmowi
o strategicznym znaczeniu dla Banku, spółki Grupy, podmioty powiązane kapitałowo/organizacyjnie z Bankiem, pozostałe
spółki korzystające z finansowania specjalistycznego w ramach niestandardowych rozwiązań produktowych;
− Segment sektor publiczny – jednostki samorządu terytorialnego (miasta, gminy, powiaty, województwa), jednostki
budżetowe (np. przedszkola, szkoły), spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, zarządcy nieruchomości,
szpitale, instytuty medyczne, spółki komunalne, uczelnie;
− Segment masowy – Klienci nieposiadający w Banku żadnych produktów kredytowych lub depozytowych lub
niespełniający definicji Klienta portfelowego, specjalnego, publicznego, samochodowego lub windykacji;
− Segment firmy windykacja – Klienci w obsłudze departamentów windykacji wierzytelności Banku.
Sieć sprzedaży
Za budowanie i rozwijanie relacji z Klientami odpowiedzialny jest zespół doradców wyspecjalizowanych w obsłudze Klientów
firmowych. Współpraca z klientami opiera się na rozpoznaniu potrzeb i na profesjonalnym wsparciu Klienta w wyborze
optymalnych rozwiązań finansowych, które odpowiadają potrzebom Klientów. W codziennej obsłudze Klientów doradcy
klientów firmowych są wspierani przez dedykowany system CRM.
Bank posiada wyspecjalizowaną grupę ekspertów dedykowanych do obsługi jednostek samorządu terytorialnego.
Doświadczeni pracownicy zapewniają najwyższy standard obsługi w zakresie rozwiązań finansowych dla szpitali i innych
podmiotów leczniczych, uwzględniając specyficzny charakter prowadzonej przez nich działalności. Ponadto prowadzą obsługę
finansową dla szeregu spółek komunalnych z branży energetyki cieplnej, wodociągów i kanalizacji, transportu publicznego
oraz badań i rozwoju. Kompetencje ekspertów w połączeniu z ofertą produktową umożliwiają finansowanie szerokiego
zakresu inwestycji komunalnych, sięgające nawet 100% wartości inwestycji także w oparciu o preferencyjne źródła
finansowania przy współudziale instytucji krajowych i międzynarodowych (np. Europejskiego Banku Inwestycyjnego). Oferta
kredytów inwestycyjnych dla Klientów instytucjonalnych prowadzących działalność w obszarze nieruchomości przeznaczona